Ranta-Korpela

KIERRÄTYSPERIAATTEELLA TOTEUTETTU SIIRTORAKENNUS.

Osoite: Kielotie 30 B.

Ranta-Korpelan talo on rakennettu v. 1918–19 Hankasalmelle. Talo oli kuuluisa vieraanvaraisuudestaan: nykyisen emännän mummo majoitti kaikki tutut ja vieraat käypäläiset sekä metsätöissä olevat työnjohtajat tuvan lattialle, syötti ja saunotti. Hirret on siirretty alkuperäiseltä paikaltaan Rantasalmelle kesällä 2008. Talon uudelleen pystytyksessä ja sisustamisessa käytetään mahdollisimman paljon talosta purettua vanhaa materiaalia. Tunnelmallinen coutry-henkisesti toteutettu kohde!

Pihassa on siirtokunttaa, kasvihuone, sektoreittain tehty kasvimaa sekä kanatarha.

Ranta-Korpela alkuperäissijallaan  Hankasalmella ja uudelleeen pystytettynä Rantasalmella.

esite_korpela.jpg esitre_korpela_2.jpg
 Ranta-Korpelan sisäänkäynnin edusta on kivetty, kuten ennen vanhaan    rautatieasemilla.  Talon takapihalla on siirtokiviä ja -kunttaa.